Přijímání žáků:
Výsledky talentových přijímacích zkoušek očekávejte ve svých mailových schránkách v druhé polovině měsíce června.
V HUDEBNÍM OBORU SE ŽÁCI UČÍ POROZUMĚT HUDBĚ A SAMI JI PROVOZOVAT, žák může volit z těchto studijních zaměření: hra na klavír, elektronické klávesové nástroje, housle, violoncello, kontrabas, zobcovou flétnu, hoboj, příčnou flétnu, klarinet, saxofon, trubku, baskřídlovku, baryton, pozoun, tubu, lesní roh, klasickou kytaru, elektrickou kytaru, bicí a sólový zpěv.
VE VÝTVARNÉM OBORU ZÍSKÁVAJÍ DĚTI ZKUŠENOSTI V MALBĚ, KRESBĚ, GRAFICE, KERAMICE A FOTOGRAFII.
V TANEČNÍM OBORU SE DĚTI UČÍ ZÁKLADŮM LIDOVÉHO, KLASICKÉHO I MODERNÍHO TANCE.
V LITERÁRNĚ – DRAMATICKÉM OBORU SE DĚTI ZAMĚŘUJÍ NA PROJEV MLUVENÝ, PÍSEMNÝ A POHYBOVÝ.
Žáci jsou přijímání ke studiu na základě talentových zkoušek .
Pokud více žáků dosáhne při talentových zkouškách stejného počtu bodů, má potom v přijímání žáků přednost uchazeč o studium s nižším číslem zápisového lístku.
Co je dobré vědět před nástupem ke studiu v ZUŠ
Požadavky ke zkouškám:
hudební obor:
- Intonace – zpěv lidové písně
- zopakovat hraný tón
- Rytmus - vytleskat rytmus
- Sluch - rozpoznat vysoké a hluboké tóny
- Součástí zkoušky je komunikační zralost.
literárně - dramatický obor:
- uchazeč si připraví jeden krátký text zpaměti / = krátká báseň - poezie , nebo kratičký příběh - próza, V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ PÍSNIČKA NEBO PÍSNIČKOVÝ TEXT /
- práce s jednoduchým textem - s různou motivací
- slovní komunikace, komunikační zralost
- pohyb v prostoru - chůze s různou motivací
- přijetí role - jednoduchá divadelní improvizace podle zadání
- základní rytmické cítění - vytleskání jednoduchého rytmu
- PODROBNÁ KRITÉRIA si lze prohlédnout zde
taneční obor:
- rozlišení tempa - chůze, běh
- orientace v prostoru
- pohybová improvizace na zadané téma, tvořivost
- pohybová paměť
- napětí, uvolnění
- ohebnost
V případě, že dítě chce nastoupit do tanečního oboru ve věku od 9 let,
bude přijímací zkouška obsahovat i další aspekty, jako je vnímání rytmu, pohybové dovednosti,
pohybová pamětˇ aj., které odpovídají o rok nižším požadavkům ve ŠVP – lze si prohlédnout zde
výtvarný obor:
UCHAZEČ VYTVOŘÍ VOLNOU KRESBU NA DANÉ TÉMA
5 - 11 let : NÁMĚTOVÁ KRESBA
12 – 15 let : KRESBA PODLE MODELU
16 – 26 let : KRESBA PODLE MODELU
kritéria hodnocení:
5 -11 let
- Vztah k výtvarné činnosti (soustředění, snaha, zájem o práci, schopnost dokončit zadání)
Pozorování během zkoušky – nehodnotí se výsledek, ale přístup.
-
0-8 bodů
-
výtvarné zpracování námětu ( výtvarný projev přiměřený věku)
0-10 bodů
-
elementární zvládnutí kompozice
0-10 bodů
- Fantazie a tvořivost (originalita nápadu a výtvarného pojetí)
0-6 bodů
12 -15 let
- Vztah k výtvarné činnosti a pracovní přístup (soustředění, snaha, zájem o práci,
schopnost dokončit zadání)
Pozorování během zkoušky – nehodnotí se výsledek, ale přístup0-10 bodů
-
Pozorovací schopnost a vnímání reality (schopnost rozlišit tvar, proporce, detaily, vztahy mezi objekty)
0-10 bodů
- Prostorové a tvarové myšlení (vyjádření objemu, perspektivy, hloubky prostoru, práce se světlem a stínem, schopnost uvažovat trojrozměrně
0-8 bodů
-
Cit pro kompozici
0-6 bodů
16 -26 let
-
Tvůrčí přístup, nápaditost a osobititý výraz
0-10 bodů
-
Pozorovací schopnosti a schopnost zachycení reality
(správné proporce, tvar, prostorové a světelné vztahy)
0-10 bodů
-
Technické provedení kresby
(jistota kresby, práce s linkou, šrafurou, tónem)
0-8 bodů
-
Kompoziční řešení
0-6 bodů
Těšíme se na Vás !